Romania – the Land of Opportunities

Nu m-am nascut Prima Doamna si nici senator. Nu m-am nascut membru al Partidului Democrat. Nu m-am nascut avocat sau sustinator al drepturilor femeii si ale omului. Nu m-am nascut sotie sau mama. M-am nascut in America mijlocului de secol XX, un loc si un timp al oportunitatilor. Am fost libera sa fac optiuni ce le-ar fi fost imposibile generatiilor anterioare de femei din tara mea si care sunt de neconceput pentru multe femei din lumea de astazi. 

Asa isi incepe Hillary Clinton autobiografia. Pasajul mi-a ramas in minte si revin la acea prima pagina cu aceeasi curiozitate ca in 2007, cand am cumparat cartea.

H. Clinton prezinta cu atata usurinta un fapt de care nu ne dam seama: avem atatea oportunitati si putem sa fim ceea ce vrem, iar in viata facem alegeri care ne definesc si care ii influenteaza pe cei din jurul nostru.

Chiar daca nu ne-am nascut in America, tot putem face lucruri care sa deschida drumuri generatiilor viitoare, care sa aiba un impact pozitiv asupra celorlalti. Adesea visam la lucruri pe care nu le putem avea, ne dorim ceea ce au altii, am fi vrut poate sa ne fi nascut in alta parte… Toate aceste ganduri ne consuma si ne starnesc doar stari negative, de neputinta sau de revolta, fara sa ne gandim vreo clipa la ceea ce avem.

Acordam atentie lucrurilor simple, familiare, luam aproape totul de bun, consideram ca totul ni se cuvine, ca trebuie sa primim, dar nu acordam timp de gandire modurilor prin care ne putem folosi de resursele proprii pentru a crea ceva nou, benefic, laudabil.

Suntem intr-o perioada in care ne putem exprima, putem crea, putem spune ce ne trece prin minte, putem da viata unor proiecte la care poate am visat mult timp. De ce sa nu profitam de aceste oportunitati? De ce nu ne concentram pe ceea ce putem face si nu pe ceea ce nu putem?!

Leave a comment